Spotify va opri reclamele politice pe varianta gratuita a platformei

Reclamele politice sunt unele dintre principalele probleme cu care se confrunta companiile din domeniul tech in ultima vreme, in special cele care ofera platforme accesibile in mod gratuit utilizatorilor internetului. Retelele sociale sunt cele mai vizate de aceasta problema, iar abordarea acestora este una cat se poate de diferita. Spre exemplu, in timp ce Twitter a dat startul acestei tendinte de a elimina reclamele politice prin a fi prima mare companie de social media care le scoate de pe platforma sa, cei de la Facebook sunt hotarati sa le mentina cu orice pret. Cei de la Facebook justifica aceasta decizie prin a sustine, sus si tare, ca o astfel de miscare nu ar face decat sa favorizeze politicienii care sunt la putere in momentul de fata si pe cei avantajati de catre mass-media. Ca si cum politicienii respectivi nu ar fi avantajati si in situatia de fata, mai ales avand in vedere sumele pe care acestia le platesc catre Facebook pentru astfel de reclame. Din contra, sistemul cu reclame politice nu ar favoriza aceeasi categorie de politicieni, insa in aceasta discutie argumentele logice par un mare semn de intrebare. 

In orice caz, decizia celor de la Twitter a motivat o multime de alte companii sa le urmeze exemplul. Spotify este una dintre acele companii care va suspenda publicitatea politica, in Statele Unite, la inceputul anului viitor. Nu e ca si cum cei de la Spotify ar prezenta cine stie ce publicitate poltica in afara Statelor Unite, insa se pune un accent mai grav pe aceasta problema. Mai ales prin prisma faptului ca urmeaza alegerile prezidentiale de anul viitor, despre care inca nu se stie sigur daca vor avea loc la timp sau vor fi anticipate. In orice caz, Spotify este cel mai important serviciu de streaming in materie de muzica din lume la capitolul abonati, insa majoritatea publicului sau este format din utilizatorii care urmaresc reclame ocazional pentru a putea utiliza serviciul gratuit. Sunt 141 de milioane de utilizatori in intreaga lume care folosesc versiunea gratuita.

Ca multe dintre companiile media, Spotify are o politica concentrata pe reclame. Dar, spre deosebire de companii precum Facebook, care pot folosi o multime de date cu caracter personal despre utilizatorii sai pentru a tinti un anumit fel de publicitate (mai agresiva), Spotify nu pare sa-si directioneze reclamele in acelasi mod. Spotify se bazeaza pe „grupuri demografice ale utilizatorilor” atunci cand vine vorba despre anunturile sale, in conformitate cu inregistrarile; principalele criterii pentru serviciul de streaming ar fi varsta, sexul, genul de muzica pe care utilizatorul il asculta (care poate fi dedus, evident, din selectia playlist-ului acestuia) si alte astfel de criterii. 

Spotify a confirmat suspendarea acestor reclame, compania declarand faptul ca nu a ajuns inca la „capacitatea necesara in procedurile, sistemele si instrumentele noastre pentru valida si revizui in mod responsabil” un lucru atat de controversat precum publicitatea politica. “Vom evalua aceasta decizie pe masura ce continuam sa ne dezvoltam interfata”, a declarat compania intr-un comunicat.

Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *